Türk Telekom Güncel | Sayı 04

TÜRK TELEKOM GÜNCEL I 33 32 I TÜRK TELEKOM GÜNCEL Akademi İÇ EĞITMENLER Arzu Caner Pazarlama ve Müşteri Hizmetleri Genel Müdür Yardımcılığı Saruhan Saka İstanbul Bölge Müdürlüğü Mehtap Arzu Can Teknoloji Genel Müdür Yardımcılığı Büşra Uğur İzmir Bölge Müdürlüğü Kaan Dağlı Teknoloji Genel Müdür Yardımcılığı Haluk Görgülü Samsun Bölge Müdürlüğü İç eğitmenliği, edindiğim bilgi ve deneyimleri katılımcılarla paylaşarak, şirketime ve kendime değer katmak olarak tanımlayabilirim. İyi bir eğitim profesyoneli olabilmek için bu işi sevmek, emek vermek ve sürekli yenilenmek gerekiyor. Bu bağlamda Türk Telekom Akademi’nin desteğiyle katıldığım “Eğitimciler Zirvesi” eğitime farklı açılardan bakmamı sağladı. Ayrıca farkındalığımızı artıran eğitimler ve aylık bültenlerle her geçen gün daha iyisini yapmaya çalışıyorum. Eğitmeye ve kendini geliştirmeye istekli bir iç eğitmen olarak, bir kez daha teşekkürler Türk Telekom Akademi… Benim için iç eğitmenlik bir zevk. Profesyonel yaklaşamadığım, maddiyatın ön planda olmadığı bir iş. İç eğitmenliğin en büyük kazancı aldığım haz; iş tatmini duygusu. Türk Telekom Akademi’nin iç eğitmenler ile yaptığı çalışmalar ve her yıl heyecan ile beklediğimiz İç Eğitmenler Günü ile şirket içerisinde farklı bölgelerdeki çalışma arkadaşlarım ile tanışabiliyor, birlikte fikir alışverişinde bulunup ortak paylaşımlarımızı artırabiliyoruz. Tabii bunlarla birlikte eğlenmeyi de ihmal etmiyoruz. Aylık iç eğitmen bültenlerinde yer alan püf noktaları, hemen hemen her eğitimimizde karşılaştığımız durumlar ile kıyaslayabiliyor ve gerekli notlarımızı alabiliyoruz. İç eğitmen bülteni her zaman arşivimde ve güncelliğini kaybetmediğinden, sürekli olarak göz gezdirdiğim eğitim öncesi önemli materyallerden biri olmaya devam ediyor. İç eğitmen olmak belki de Türk Telekom forması ile yapılan en özel işlerden birisi. Eğitim sınıfına girince katılımcı sırası yerine eğitmen masasına yönelmek; tahta, masa ve kalemleri düzenleyerek eğitime hazırlanmak, sınıfı karşılayacak açılış konuşması sırasında katılımcılarla kurulan ilk göz teması, kalan günlerdeki muhtemel yorgunluklar için en büyük motivasyon kaynağı. Özellikle anlatılan konunun herkesçe anlaşılmasını sağladığınızda, onların gözündeki memnuniyet gülümsemesinden bir yudum almak, bir eğitmen olmanın en keyifli eylemi. Türk Telekom Akademi’nin iç eğitmenler bültenleri ile verilen kısa ve hatırlatıcı notlar, zorlandığımız birçok konuda pratik çözümler sunan ve başucunuzda asılı durması gereken kıymetli çalışmalar. Benim için iç eğitmen olmak, çok büyük bir gurur ve mutluluk vesilesi. Hayatı anlamlandıran en önemli şeylerden birinin, insanlara faydalı olmak olduğuna inanıyorum. Mümkün olduğu kadar çok hayata dokunmak, dokunduğum hayatlarda güzel izler bırakmak hayattaki başlıca amaçlarımdan. Hatırladığım zamanlardan beri bildiklerimi paylaşmaktan büyük keyif aldım. Türk Telekom Akademi bu keyfi paylaşmama ve çok sayıda insana ulaşmama ortam yarattı ve büyük bir heyecanla iç eğitmen oldum. Yaklaşık 17 yıldır asli işimin yanında eğitmenlik yapıyorum ve hala ilk günkü istek ve heyecanla eğitimler veriyorum. Tabii ki bunda Türk Telekom Akademi ailesinin her üyesinin, yöneticilerinden her kademe çalışanlarına kadar payları çok büyük. Çünkü bizlere kendimizi özel ve önemli hissettirmeyi başarıyorlar. Bunu bazen iç eğitmenlere özel düzenledikleri eğitimlerle, bazen iç eğitmenler günü etkinlikleri ile bazen de aylık bültenler ve webinarlarla yapıyorlar. Kendimi tanıtırken özgeçmişime, büyük bir mutlulukla Türk Telekom Akademi’de eğitmen olduğumu ilave ediyorum. Ve son olarak diyorum ki: “İyi ki eğitmenim. İşe giriş yaptığımız ilk gün itibarıyla, Türk Telekom Akademi ile tanışıklığımız başlıyor. Önce oryantasyon, işe uyum eğitimleri; sonra sistem, ürün, süreç eğitimleri ile bizi sürekli destekleyip geliştiren koca bir ekip. Bilgi, beceri, tutum ve davranışları ile fark yaratan bir eğitmen kadrosuna sahip. Bir gün o ekibin bir parçası olarak eğitmenlik yapmak ise benim için hayallerimin bir parçasıydı. Kariyerim için attığım en anlamlı, en güzel adım. İç eğitmen olmak; bilgi paylaşımı sağlamak, motivasyon artırmada etkin rol almak, insanların hayatlarına bir nebze de olsa dokunmak, farklı insanla bağ kurmak gibi imkanlar sağlıyor. Beni en çok bilgi paylaşımında köprü olmak mutlu ediyor. Sürekli öğrenmeye devam ediyoruz. Bu gelişim ve öğrenme yolculuğu hiçbir zaman bitmiyor. Türk Telekom Akademi bu yolculukta da en büyük destekçimiz. İhtiyacımız olan her türlü eğitimleri en iyi eğitmenlerden alabiliyoruz. Periyodik olarak gönderilen bültenleri ve günün her anı eşlik eden webinarlar ile eğitmenlik yolculuğumuzu destekliyor, geliştiriyor. Cep telefonumuz, tabletimiz ya da bilgisayarımız gibi farklı kaynaklardan sunduğu sonsuz bilgi ağı ile yenilikleri, değişimleri anında takip edebiliyoruz. İhtiyacımız olan materyallere, canlandırıcılara, destekleyicilere, tekniklere kolaylıkla ulaşabiliyoruz. Akademi ailesinin parçası olmanın farkını her zaman hissediyorum. Ayrıca, iç eğitmenler günlerinde kendimizi daha özel hissettiğimiz etkinlikler ile iç eğitmen olmanın gururunu, değerini hissediyorum. Kısacası; benim için Türk Telekom Akademi; hayatımın bugününe ve yarınına katkı sağlayan, kendime, işime ve çevreme faydalı olma olanağı bulduğum, paha biçilmez bir değer. Hangi okuldan mezun olursak olalım hiçbir okul Türk Telekom Akademi’nin denkliğinde olamaz. Çünkü yaptığımız işlerin bir okulu yok. Bu sebeptendir ki İç Eğitmenlik Kültürü kurumumuza kattığımız en büyük değerlerden birisi. Bu ekip sadece eğitim vermiyor aslında. Çalışan arkadaşlarımıza; tecrübelerini aktarıyor, kurum kültürünü aşılıyor ve en önemlisi Edirne’den Kars’a çalışma arkadaşlarımızı buluşturuyor. Teknolojinin lokomotifi olarak, sadece yüz yüze eğitimlerle tüm personelimize tek bir tuşla verebildiğimiz eğitimler aslında profesyonelliğimizin geldiği son noktayı da gözler önüne sermiyor mu? “Bilgi paylaştıkça çoğalır” felsefesini hepimizin benimseyip bilgi ve tecrübelerimizi tüm çalışma arkadaşlarımızla paylaşırsak biliyorum ki şimdi olduğu gibi yarın da alanımızda lider olmaya devam edeceğiz.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDQyNTU=