START

Geleceği Başarıya Dönüştürmek İçin İlk Güçlü Adımın: Start Stajım

Türkiye’nin lider bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi olarak geleceğe yön verirken, yenilikçi ve yaratıcı genç yeteneklerimize erken dönem kariyer fırsatları sunmanın değerli olduğuna inanıyoruz.

Üniversite 3.sınıf öğrencisiysen; genç yetenek programımız ‘START Stajım’ ile 4 hafta sürecek olan bu yolculukta sürekli öğrenmeye açık, dinamik ve farklı çalışma deneyimleri sunan ekibin bir parçası olabilir, uzun dönemli staj fırsatını yakalayabilirsin!

Yarının teknolojilerini geliştirirken, teknolojiyi iyilik ve faydaya dönüştürme yolculuğumuza seninle değer katmak için sabırsızlanıyoruz!

Kimler Başvurabilir?

  • Lisans 3. sınıfta öğrenimine devam eden,
  • Staj yapmak istediği alanla ilgili bölümlerde eğitim gören,
  • İyi derecede İngilizce bilen,
  • 25 yaşını aşmamış tüm genç yetenek adaylarımız START Stajım'a başvurabilir!

Ürün ve Segment, Dijital Kanallar, Müşteri Deneyimi, Finans, Strateji ve Planlama

İİBF, Endüstri veya İşletme Mühedisliği bölümleri

İnsan Kaynakları

İİBF, Endüstri veya İşletme Mühedisliği, Psikoloji veya PDR bölümleri

6 Adımda START

Online Başvuru
Etkili bir kariyer yolculuğu buradan başlıyor!
1
İngilizce ve Bilişsel Yetenek Testleri
İleri seviye İngilizce bilgisine sahipsen, mantık yürütüp problem çözmekten keyif alıyorsan doğru adımdasın.
2
Grup Çalışması
Diğer Start adaylarımız ile bir araya gelip, senin için hazırladığımız vakayı analiz et, yetkinliklerinle bir adım öne çık!
3
Birebir Mülakatlar
Laptop kameramızı açtık, biz hazırız, sen de hazır mısın?!
4
İş Birimi Değerlendirme Süreci
Evet, zorlu bir süreci geride bıraktın. Ailemizin yeni üyesi olmak için son adım.
5
Aramıza Hoş Geldin!
Tebrikler! Yolculuğu başarıyla tamamladın, artık Türk Telekom ailesinin bir parçasısın.

START’ta Seni Bekleyen Fırsatlar

Yarının teknolojilerini geliştirirken; sürekli öğrenmeye açık, dinamik ve farklı çalışma deneyimleri sunan ekibin bir parçası olabilir, teknolojiyi iyilik ve faydaya dönüştürebilirsin!

4 Haftalık Öğrenme ve Gelişim Yolculuğu

4 hafta boyunca Türk Telekom Akademi tarafından sunulan kapsamlı eğitim programı

Uzun Dönem Staj İmkanı

Kısa dönem stajında gösterdiğin performansına bağlı olarak uzun dönem staj imkanı

İnovasyon Proje Eğitimi

Design Thinking metodolojisiyle akıllı çözümler üretebileceğin eğitimler

Başvuru Alanları

Türk Telekom Pazarlama ve Müşteri Hizmetleri Grubu altında çalışan Ürün ve Segment Yönetimi ekiplerimiz yeni ürün ve hizmetlerin oluşturulması, mevcut ürünlerin iyileştirilmesi ve müşteriye özel çözümler/ kampanyalar tasarlanmasından sorumludurlar. Ürün ve Segment Yönetimi ana başlığı altında Ürün ve Servis Yönetimi, Mobil ve Sabit Segment Yönetimi alt fonksiyonları yer almaktadır. Bu alanlarda yürütülmekte olan çalışmalara genel hatlarıyla aşağıda yer verilmiştir.

  • Türk Telekom’un bireysel ve kurumsal müşteri kitlesine yönelik ihtiyaç ve
    beklentilerine uygun pazarlama stratejilerini geliştirir.
  • Türk Telekom Grubunun tüm segmentleri için yeni kazanım, gelirin artırılması, gelir
    yönetimi ve bu aktiviteler amaçlı marka ortaklıkları geliştirir.
  • "Ürün ve özellik geliştirmesi için yeni fikirler sunar ve ürünün konumlandırılması ve
    müşteri ihtiyaçlarıyla ilgili çalışmaları yürütür.
  • Ürünü hayata geçirmek ve yaşam döngüsünü sürdürmek için Teknoloji fonksiyonu
    ve diğer ekipler ile koordineli çalışmalar yürütür.
  • Sorumlu olduğu segment veya ürün grubuna yönelik pazarlama iletişimi
    çalışmalarına katkı sağlar.

Türk Telekom Pazarlama ve Müşteri Hizmetleri grubu altında çalışan Dijital Kanallar ve Servisler Yönetimi ekiplerimiz Türk Telekom’un şirket stratejileri doğrultusunda dijital kanallarının yönetiminin yapılmasından sorumludur. Dijital Kanallar ve Servisler Yönetimi ana başlığı altında Web & Chatbot Kanal Yönetimi, Mobil Kanal Yönetimi, Sabit Kanal Yönetimi, Dijital Teknolojiler ve Servisler, UX&UI ve Dijital Kanal Geliştirme & Test alt fonksiyonları yer almaktadır. Bu alanlarda yürütülmekte olan çalışmalara genel hatlarıyla aşağıda yer verilmiştir.  

  • Türk Telekom’un web ve uygulama kanalları ile dijital ürün ve servislerin yönetilmesini sağlar.
  • Dijital kanallardan müşterilerin yolculuklarını uçtan uca tamamlayabilmesi için diğer ekipler ile koordineli çalışmalar yürütür.
  • Dijital kanalların müşteri deneyimini iyileştirmek, kanallarda sunulan hizmetlerin hızlı, kolay, müşteri odaklı ara yüzler ve teknolojiler ile sunulmasının sağlar.
  • Dijital kanalların kurulması, hayata geçilmesi ve yönetilmesi için gereken iş planlarının hazırlanmasını sağlar.

Türk Telekom Pazarlama ve Müşteri Hizmetleri grubu altında çalışan Müşteri Deneyimi ekiplerimiz marka algısını yükseltmek ve Türk Telekom’a tüketici iç görüleri aracılığıyla rehberlik etmek için sürekli ve tutarlı iyileştirmelerden sorumludur. Müşteri Deneyimi ana başlığı altında Sabit ve Mobil Müşteri Deneyimi, Kurumsal Çözümler ve TV Müşteri Deneyimi, Müşteri İç görüleri, Dijital Hizmetler Müşteri Deneyimi alt fonksiyonları yer almaktadır. Bu alanlarda yürütülmekte olan çalışmalara genel hatlarıyla aşağıda yer verilmiştir.

  • Müşterilerimizin markamıza verdikleri değeri maksimize etmek için tüm müşteri temas noktalarındaki ilişkileri yönetir.
  • Müşteri şikayetine neden olan her konunun arkasındaki hikâyeyi müşteri analitiği ekibi, network, satış ve çağrı merkezi ekipleriyle analiz eder.
  • Yurtiçi ve yurtdışı rekabetteki deneyim aksiyonlarını takip eder.
  • Bireysel ve kurumsal iş birimlerinin mobil, internet, sabit telefon ve TV kategorilerindeki tüm araştırma ihtiyaçlarını değerlendirir, araştırma çıktılarının ihtiyaçlara uyumluluğunu kontrol edip iş süreçlerine girdi oluşturulması için destek olur.

Türk Telekom Strateji Grubu altında çalışan Strateji ve Planlama ekiplerimiz Türk Telekom Grubu’nun uzun dönem stratejisine ilişkin finansal, ticari ve strateji hedeflerini belirlemek, bu hedeflere ulaşmak için gerekli yol haritasının çizilebilmesi amacı ile yıllık ve 5 yıllık iş planlarını hazırlamak ve iş planlarıyla tutarlı 5 yıllık yatırım planları hazırlanmasından sorumludur. Bu doğrultuda yürütülmekte olan çalışmalara genel hatlarıyla aşağıda yer verilmiştir.

  • Türk Telekom Grubu’nun kurumsal ve bireysel segment ve iştirak şirketleri için temel ürün ve servisler, yeni iş alanları ve bütünleşik ürün ve servis projelerine strateji oluşturur.
  • Türk Telekom Grubu’nun finansal sonuçlarına önemli derecede etki edecek ve şirketin uzun vadeli strateji ve hedeflerine ulaşmasını sağlayacak önemli projelerin iş planını yapar.
  • Şirketin 5 yıllık yönelim alanlarını, rakiplere karşı rekabet durumunu ve organizasyonun büyüme hedeflerine nasıl ulaşılacağını analiz eder.
  • Proje birimleriyle koordine olarak önemli projeler ile ilgili karar mekanizmasını desteklemek amacıyla yürütülen fizibilite çalışmalarında bulunur.

Türk Telekom Teknoloji grubu altında çalışan Bilgi Teknolojileri ekiplerimiz, kurumsal ve bireysel müşterilerimize yenilikçi teknoloji çözümleri sunmaktan sorumludur. Bilgi Teknolojileri Operasyonları ana başlığı altında Devops ve Uygulama Operasyonları gibi alt fonksiyonlar yer almaktadır. Bu alanlarda yürütülmekte olan çalışmalara genel hatlarıyla aşağıda yer verilmiştir.

  • İş stratejisi ve hedeflerine göre Bilgi Teknolojileri strateji ve yol haritalarını oluşturur ve hizmet ve platformların iyileştirme alanlarının belirlenmesi / değerlendirilmesi ve uygulanması için gerekli koordinasyonu yapar.
  • Uygulama analiz, tasarım, geliştirme ve test süreçlerini yürüterek ilgili paydaşlarla gerekli koordinasyonun sağlanmasında rol alır.
  • Hizmet takibi ve performans takibi için gerekli ölçüm altyapısının kurulması, hizmet ve sistemlerin 7/24 çalışır durumda tutulması için operasyonel destek sağlanması ve yeni BT projelerinde hizmetin operasyonel kalite standartlarına uygunluğunu sağlar.
  • Yönetilen tüm altyapı, servis ve sistem bileşenlerinde otomasyon süreçlerinin tasarımı, kurulması, sistem verimliliğini artırılması ve uygulama operasyonlarının yürütülmesinde rol alır.
  • Ürün ve Servis devamlılığı ve performans takibi için gerekli takip ve iyileştirmelerin yapar, ürün ve servislerin erişilebilirliği, performansı, müşteri şikayetlerinin önlenmesi gibi şebekenin uçtan uca takibi ve değişimlerle ilgili aksiyonların alınması, olay yönetimi kapsamında olayların arıza, performans sorunu vb. gibi kullanıcı tarafında yaşanan problemlere yönelik geçici/kalıcı çözümleri getirir.
  • Türk Telekom Bilgi Güvenliği Politikalarına göre, Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi üzerinde iş ve teknik bilgi varlıklarının tanımlanmasının sağlar, risklerin ve gerekli güvenlik kontrollerini belirler ve kontrolleri gerçekleştirir.

Türk Telekom Teknoloji Grubu altında çalışan Network ve Erişim ekiplerimiz, müşterilerimize geniş kapsama alanında, güvenli ve kaliteli iletişimi kesintisiz sağlamaktan sorumludur. Network ve Erişim ana başlığı altında Mobil ve Sabit Erişim, Planlama ve Kurulum, Network Mimari ve Optimizasyon, 5G Program Yönetimi, Sanallaştırma gibi alt fonksiyonlar yer almaktadır. Bu alanlarda yürütülmekte olan çalışmalara genel hatlarıyla aşağıda yer verilmiştir.

 

  • Network performansını artırmak amacı ile kullanılan optimizasyon sistemlerinin iş sahipliğini yapar, ilgili birimler ile koordineli çalışarak düzeltici aksiyonların alınmasının sağlar.
  • İletim sistemleri operasyonlarının tek çatı altında kesintisiz işletimini ve operasyonel faaliyetlerinin yürütülmesini sağlar.
  • Sanallaşan network domainleri bünyesinde yer alan Network Sanallaştırma altyapılarındaki Sunucu, Network, Storage bileşenlerinin işletme, bakım ve onarım faaliyetlerinin yürütülmesini sağlar.
  • Şebeke ve servislerin etkili ve verimli bir altyapıya sahip olması ve gelişimi için mimari ihtiyaçların belirlenmesi, tasarım kuralları ve prensiplerinin oluşturulması ve uygulanması için yol haritasının belirlenmesini sağlar.

Türk Telekom Finans Grubu altında çalışan ekiplerimiz, var olan kaynakları en etkili ve güvenilir şekilde kullanmak, yatırım kanallarını yönetmek ve ülkemizin teknolojik altyapısına değer katacak projeleri değerlemekten sorumludurlar. Finans ana başlığı altında Yatırımcı İlişkileri, Finansal Teknolojiler, Bütçe Planlama Analiz, Hazine, Gelir Güvence ve Tahsilat, Finansal Kontrol, Ticari Finans alt fonksiyonları yer almaktadır. Bu alanlarda yürütülmekte olan çalışmalara genel hatlarıyla aşağıda yer verilmiştir.

  • Türk Telekom’un konsolide finansal bütçesini ve hazinesini yönetir.
  • Ticari bir etki yaratması beklenen aksiyonlar özelinde fizibilite, senaryo ve duyarlılık analizleri gerçekleştirerek şirketin stratejik kararlarına girdi sağlar.
  • Dijital Ödeme Platformu’nun tüm bireysel ve kurumsal müşterilere en etkin şekilde sunulmasını sağlar ve platformu, iş ihtiyaçlarını ve tüm yeni ürün gelişim sürecini yönetir.
  • Türk Telekom’un mevcut ve potansiyel yatırımcılarıyla olan ilişkilerini ve beklentilerini yönetir ve ilgili yatırımcılara yönelik bilgilendirme ve tanıtım faaliyetleri süreçlerinin takibini sağlar.
  • Fraud, tahsilat ve gelir güvence kapsamına giren alacakların ve müşteriye faturalandırma süreçlerinin yönetimini sağlar.

Türk Telekom İnsan Kaynakları Grubu altında çalışan ekiplerimiz, Türk Telekom’a kazandırdığı çalışma arkadaşlarımızın insana değer katma vizyonuyla tüm çalışan yaşam döngüsü uygulamalarından sorumludur. İnsan Kaynakları ana başlığı altında İşe Alım, Organizasyonel Gelişim, İş Ortaklıkları, Çalışan Deneyimi ve İşveren Markası, Performans ve Yetenek Yönetimi, Türk Telekom Akademi, Ücret ve Yan Haklar, İK Ortak Servisler ve Raporlama alt fonksiyonları yer almaktadır. Bu alanlarda yürütülmekte olan çalışmalara genel hatlarıyla aşağıda yer verilmiştir.

  • Geleceğin yeteneklerini geleceğin işe alım deneyimiyle buluşturur, potansiyel çalışanlarımızla ilk teması kurduğumuz andan, şirketimizle vedalaşana dek geçen tüm süreyi kapsayarak, çalışan deneyimini yakından izlemeyi ve iyileştirmeyi hedef alır.
  • Türkiye’nin en büyük kurumsal okulu Türk Telekom Akademi ile çalışma arkadaşlarımızın, kişisel, mesleki ve teknik alanlarda sürekli gelişimini sağlar, performans yönetimi ve 360° Yetkinlik Değerlendirmesi çalışmaları ile gelişimi destekler.
  • Şirketin organizasyon tasarım ve değişimi, iş süreçlerinin tasarımı ve sürekli iyileştirme projelerini yürütür.
  • İnsan kaynakları uygulamalarında dijital ve entegre bir deneyim vizyonuyla yürütülen projelere öncülük eder, dijital dönüşüme katkı sağlayacak İK analitiği çalışmaları yürütür.
  • İnsan kaynakları bütçesini oluşturur ve ücret, yan hak ve prim sistemlerinin piyasa koşulları gözetilerek sağlıklı bir şekilde yönetir, bordro ve yasal zorunlulukların en sağlıklı şekilde işlemesini sağlar.

Sıkça Sorulan Sorular

START, kariyer yolculuğunda geniş kapsamlı eğitim ve gelişim programı fırsatı sunan genç yetenek staj programıdır.

START’a başvurduktan sonra kriterlere uygunsan sırasıyla İngilizce, Genel Yetenek, Grup Vaka Çalışması aşamalarına dahil olursun. Her bir adımı başarıyla tamamladıktan sonra birebir mülakat sürecine katılırsın. Seni daha yakından tanıma fırsatı elde ettiğimiz bu süreç sonrasında başarılı olman durumunda İş Birimi Değerlendirmelerine davetlisin! Yeteneklerini, fikirlerini ve takım ruhunu bir adım öne çıkarmak senin elinde. Uzun soluklu bir gelişim programı ve telekomünikasyon deneyimi Türk Telekom’da seni bekliyor!

Hiçbir etapta senden bir belge talep etmiyoruz.

  • İnternet hızınız, web kameranız ve mikrofonunuzu görüşme öncesinde kontrol edin.
  • Görüşme öncesinde bağlantı kuracağınız cihazınızın şarj durumunu kontrol edin.
  • Görüşmeye katılacağınız alanda ses ve ışık durumunu mülakat öncesinde kontrol etmenizi tavsiye ederiz.

Start programı ile aramıza katılan stajyerlerimiz genel müdürlük bünyesinde farklı fonksiyonlarda çalışacak olup, uzaktan çalışma modelinde stajlarını tamamlayacaklardır.

START Stajım Gelişim Programı; genç yeteneklere kariyer yolculuklarında kapsamlı eğitim ve gelişim fırsatları sağlamanın yanı sıra, teknolojiyi iyilik ve faydaya dönüştürme odağında potansiyellerini keşfedecekleri bir yolculukta profesyonellerle bir arada olma imkânı sunmaktadır. Aramıza katılan START Stajyerlerimiz, staj süreleri boyunca bilgi ve becerilerini geliştirmek üzere Türk Telekom Akademi tarafından planlanan çeşitli senkron ve asenkron eğitimlere dahil olurlar. İşe ve şirkete uyum kapsamında Dijital Oryantasyon Programı ile başlayan gelişim süreçleri içinde, profesyonel iş yaşamlarının ilk döneminde ihtiyaçları olabilecek yetkinlik eğitimlerine katılırlar ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımıyla uygulamalı bir öğrenme deneyimi yaşarlar.

Kendine hedefler belirleyen, işini tutkuyla yapan, hızlı adapte olabilen, yeniliğe açık, sonuca en çevik şekilde ulaşan, inovatif bakış açısına ve takım ruhuna sahip çalışma arkadaşları arıyoruz.

START kapsamında tercihen, İİBF ve Mühendislik Fakültelerinden (İşletme, Endüstri, Bilgisayar, Matematik, Elektrik, Elektronik, Haberleşme, Telekomünikasyon, Yazılım, Bilişim Mühendisliği vb.), PDR ve Psikoloji bölümlerinden işe alım yapılır.

21 Temmuz- 15 Ağustos tarihleri arasında 20 iş günü zorunlu stajını tamamlayabilirsin.

Evet, gönüllü olarak 21 Temmuz- 15 Ağustos tarihleri arasında 20 iş günü stajını yapabilirsin.

Zorunlu staj takvimin uymuyorsa belirtilen tarihlerde gönüllü staj yapabilirsin.

Start Stajım adayları ile online olarak bir araya gelerek sizler için hazırladığımız vakayı gruplar halinde aranızda tartışacak ve sonrasında bize sunacaksınız. Böylece güçlü yetkinliklerinle bir adım öne çıkma şansı elde edeceksin.

Diğer bütün soruların için, start@turktelekom.com.tr adresine e-posta atabilirsin.
Bizden gelecek bilgi ve detaylar için mail ve spam kutunu kontrol etmeyi unutma!
Son başvuru tarihi : 7 Mayıs
Staj tarihleri: 21 Temmuz - 15 Ağustos
Seni aramızda görmek için sabırsızlanıyoruz...

START Galeri

© 2025 Türk Telekomünikasyon A.Ş. | Bu sitenin tüm hakları saklıdır.